Looks like you are visiting us from the US. In this case, we recommend you visit the US homepage to find offers in your region. Click here to go to prezero.us

Aktualności Artykuły

PreZero zmienia papier

Dodano: 14.12.2021
Blog > Aktualności Artykuły > PreZero zmienia papier

Papier Silphie jako nowa alternatywa dla zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych – projekt został zaprezentowany podczas Niemieckiego Dnia Zrównoważonego Rozwoju.

Podczas tegorocznego Niemieckiego Dnia Zrównoważonego Rozwoju w Düsseldorfie, firma PreZero i jej marka OutNature zaprezentowały ogromny potencjał papieru z włókien roślinnych. Spółka, odpowiedzialna za usługi środowiskowe w Grupie Schwarz, przedstawiła wstępne wyniki projektu – wyniki, które mogą wskazywać nowy kierunek dla sektora handlu detalicznego. Projekt został zrealizowany w rekordowym tempie, także dzięki unikalnej formie współpracy z producentem z sektora FMCG Procter & Gamble. Podczas wspólnego wystąpienia zatytułowanego „The Transformative Power of Sustainable Partnerships” (Siła transformacji poprzez zrównoważone partnerstwa) Thomas Kyriakis, CEO PreZero i Astrid Teckentrup, CEO Procter & Gamble DACH, przedstawili szczegóły współpracy.

„Promując gospodarkę o obiegu zamkniętym i przetwarzając surowce wtórne w PreZero, w zrównoważony sposób przyczyniamy się do ostrożnego wykorzystywania zasobów. Wraz z P&G na nowo wymyślamy ideę „współpracy” i zgodnie z przyjętą przez nas, jako dużej firmy, odpowiedzialnością, przenosimy gospodarkę o obiegu zamkniętym na zupełnie nowy poziom” – wyjaśnił Thomas Kyriakis. Obie firmy połączą swoje kompetencje poprzez wzajemny transfer know-how i jako pionierzy będą rozwijać innowacyjne koncepcje zrównoważonego rozwoju.

Pierwszym kamieniem milowym będzie stworzenie projektu zrównoważonych opakowań jednostkowych i zbiorczych pod hasłem „Zmiana papieru”, aby skutecznie wprowadzić je na rynek. Podstawą jest innowacyjny i recyklingowalny papier Silphie marki PreZero OutNature, wykonany z włókien szybko odnawialnej i przyjaznej dla pszczół rośliny Silphium – rożnika przerośniętego. Ekspozytory marek P&G – Gillette i Always, wykonane z papieru Silphie trafią do sklepów Lidl i Kaufland już w grudniu 2021 r., a obecnie trwają prace nad kolejnymi możliwymi zastosowaniami Silphie.

„P&G zobowiązuje się do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2040 r. Aby to osiągnąć, potrzebujemy przełomów technologicznych. Za pomocą zrównoważonych rozwiązań chcemy również wpływać na sektor detaliczny. Nasze podejście do innowacji i zrównoważonego rozwoju zawsze opiera się na partnerstwie. Dotyczy to opakowań, podobnie jak dekarbonizacji całego łańcucha dostaw. Projekt Silphie jest świetnym przykładem mocy transformacyjnej, jaką daje współpraca” – powiedziała Astrid Teckentrup, podsumowując partnerstwo.

Oprócz współpracy w dziedzinie opakowań, obaj partnerzy przyjrzą się także innym etapom procesu recyklingu, aby zidentyfikować dalsze możliwości w tym obszarze oraz wzmocnić i rozwijać gospodarkę o obiegu zamkniętym. PreZero wyobraża sobie świat, który dzięki zamkniętym obiegom gospodarki cyrkularnej, nie marnuje zasobów: zero odpadów, 100% recyklingu. Dlatego PreZero zawsze poszukuje nowych surowców, procesów i koncepcji, które w przekonujący sposób łączą ekologię i ekonomię.

Informacje na temat papieru Silphie znajdują się także na stronie www.papierverändert.de. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marce OutNature, odwiedź www.out-nature.com.

Udostępnij artykuł

Znajdź nas